Een nieuwe stad...

26 september 2016 - Krakau, Polen

Vandaag was het zover. Vandaag vertrokken we naar Krakau. Dat betekende de wekker om kwart over vijf en je haasten om op tijd in Naaldwijk aan te komen om daar mee te rijden met Kevin en Finn.

Deze rit begon al gelijk lekker energiek. We reden weg met een mix genaamd 'hollands kabaal'. Dit is simpelweg een mix van Nederlandse rotzooi en hardcore. Ik zou het zeker aanraken als je snel wakker wilt worden. :D

Hollands kabaal: http://www.youtube.com/watch?v=pEuyb_PEg8w

Eenmaal aangekomen op Eindhoven airport, waren ik en de chauffeur wel toe aan een lekker bak koffie van de starbucks. Zo gezegd, zo gedaan, sloegen wij gelijk linksaf om een cappuccino te bestellen. Ik later nog raar opkijken als mijn naam ineens op de beker staat terwijl ik deze helemaal niet genoemd had, terwijl mijn naam met grote letters op de voorkant van mijn trui staat. -_-

Na nog wat gelachen te hebben met grote mensen in kleine raketjes, was het eindelijk tijd om onze koffers af te geven en langs de douane te gaan, waarna we nog even konden zitten met elkaar om met elkaar te speculeren wat er allemaal wel niet fout kan gaan tijdens zo'n vliegreis. Maar de wat er uiteindelijk echt gebeurde had niemand verwacht. Het paspoort van dhr. Pronk was verlopen. Ik dacht nog dat er een grap gemaakt werd door hem, zoals hij dat wel vaker doet, maar ik had het fout. Toen wij met zijn alle opstegen zat meneer Pronk nog op het vliegveld. Tijdens de reis hebben wij dan ook meerdere malen kunnen horen dat mevrouw Brug dacht dat ze gek werd en dat ze dit nooit had verwacht. Wordt vervolgd, natuurlijk.

De reis is verder prima verlopen en zoals gewoonlijk werd er enthousiast geapplaudiseerd voor de landing van de piloot, tot grote ergenis van mevrouw Brug:

'Er wordt toch ook niet geapplaudiseerd als ik de toetsen heb nagekeken. Het is zijn werk'

Maar gelukkig kon ze zich snel over deze irritatie heenzetten. ;p

Koffers verzamelen, iedereen nog even naar het toilet en de bus in om te beginnen aan het laatste gedeelte van onze reis naar Krakau. Hoewel de busreis langer was dan de reis met het vliegtuig, was deze zo voorbij en kwamen wij aan bij het hostel. en ik moet eerlijk zeggen, het eerste wat ik dacht was:

'Waar is de omgeving die op de foto te zien was?'

Maar deze vraag was misschien iets te vroeg gesteld aangezien we ongeveer een uur later al in het centrum van Krakau zouden zijn, en die doet zeker niet af aan de foto's die op internet te vinden zijn. Overal prachtige gebouwen, kunstwerken en koetsen. Wij werden even vrijgelaten in dit centum om gewoon even de omgeving te ontdekken. In deze tijd hebben we bijna alle kraampjes op de markt gezien en alvast de eerste souvenirtjes gekocht. Verder hebben we vooral door de straten gelopen om daar naar de vele winkeltjes te kijken, maar ook naar de soms wat apart gedragende, en daarom ook grappige mensen te kijken.

De tijd die we hadden was zo om, en het was alweer tijd om te verzamelen om gezamelijk naar het italiaanse restaurant te gaan, 'Mieta'.  Daar heb ik genoten van een heerlijke tomatencrèmesoep, lasange en een mouse waarvan ik de naam niet meer precies herrinner. kortom, een hele gezellige avond en heerlijk eten.

De eerste dag was alweer voorbij, nouja het daggedeelte dan. in het hostel hebben we nog enorm gelachen om een voor mij nieuw spel genaamd 'cards against humanity'. Ik heb de mest brilliante combinaties voorbij horen komen, maar helaas, om elf uur moesten wij op de kamer zijn. Daar heb ik met mijn 7 kamergenoten nog lang doorgepraat over de afgelopen dag, de stad en de verwachtingen over de dagen die nog komen gaan.

om een lang verhaal kort te maken, het was een geweldige eerste dag in deze geweldig gave en mooie stad met enorm gezelige mensen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl